Enthousiast lopen we terug en delen we met elkaar wat we gezien hebben. Tot we bijna tegen een mevrouw botsen, die stevig doorloopt. “Ik loop toch aan de rechterkant,” zucht ze geïrriteerd. “Ja dat klopt. Maar wel tegen de richting in. Linea recta naar de uitgang van de attractie,” denk ik. (Ik zeg het gelukkig niet).

 

Tis wat hè. Leren we regeltjes uit ons hoofd (‘aan de rechterkant lopen’, ‘met mes en vork eten’, ‘dankjewel zeggen’) en slaan anderen ze in de wind. Zeker in de Efteling. Waar je voor één dag alles om je heen kunt vergeten. En je alleen maar hoeft te verwonderen. Verwonderen over die kronkelige paadjes, waar achter elke bocht een andere verrassing op je wacht. Verwonderen over al die prachtige attracties, vol fantasie, vol aandacht en met passie ontworpen, gebouwd en onderhouden.

Onderdompelen
Een plek waar je voor één dag niet per se rechts hoeft te lopen. Waar je je helemaal kunt onderdompelen in een andere wereld. Waar je over de sprookjes, verhalen en belevenissen struikelt. En waar je elke keer weer nieuwe details ontdekt.

Donderwolken en boze wolven
Stiekem lijkt de échte wereld behoorlijk veel op die van de Efteling. Neem de wereld van ondernemers. Daar zijn genoeg donderwolken, boze wolven, gemene stiefzusters, gezellige geitjes en knappe prinsen te vinden. Voor een sterk stukje storytelling hoef je in het ondernemerschap dus helemaal geen vreemde kunsten uit te halen. Je moet gewoon goed om je heen kijken en jezelf laten inspireren. Door wat je ziet, wat je hoort en wat je meemaakt. Een goed verhaal is nooit ver weg. Hoofdrolspelers staan recht voor je. Een spannende brug en een goede clue liggen voor het grijpen.

Jouw visie over de bühne
De toekomst is spannend en onzeker. Er staat een hoop te gebeuren. Er móet een hoop gebeuren. Er kán een hoop gebeuren. Ben jij ondernemer? Dan heb jij jouw visie met bijbehorend plan waarschijnlijk al in je hoofd. Nu moet het nog over de bühne. Hoe prikkel, enthousiasmeer en informeer jij jouw organisatie? Hoe deel je jouw visie, neem je ze mee in jouw verhaal? Hoe waarschuw jij ze voor hongerige wolven en boze stiefmoeders? En hoe ‘leeft’ jouw bedrijf nog lang en gelukkig?

Een goed gesprek
Het is tijd voor jouw verhaal. Een sprookje, een thriller of een levensecht verhaal. Jouw visie, in de taal van jouw bedrijf voor jouw doelgroep. Het juiste verhaal, op de juiste manier, op de juiste plek. Het is tijd voor een goed gesprek over communicatie. 

Benieuwd? Bekijk hier hoe jij jouw eerste stap kunt zetten. 

 

Terug naar het blogoverzicht.

Terug naar de homepage.