“LinkedIn is een zakelijk netwerk” en “Dit bericht past beter bij Facebook”. Ik zie deze kreten met regelmaat voorbijkomen en heb er zo mijn bedenkingen bij. LinkedIn is van nature een plek om te netwerken, om zakelijke statusupdates te delen en om jouw professionele ontwikkeling te delen. Maar wie zegt dat deze berichten altijd een zakelijke of saaie ondertoon moeten hebben? Ik ben een groot voorstander van meer plezier op Social Media als LinkedIn. Lang leve enthousiasme!

Sta jij achter jouw dienst of product? Laat dit dan zien! Ben jij trots op jouw (zorg)organisatie? Toon dat! Heb je iets bijzonders gedaan, iets moois meegemaakt of iets gezien wat jou ontroerde tijdens jouw werk? Schroom niet om dat te delen. Juist deze (pure) momenten tonen dat je bovenal mens bent.

Hoe toon je jouw enthousiasme op social media en laat je jouw boodschap stralen?

  • Laat je hart spreken! Deel wat jou écht bezighoudt.
  • Kies eens voor een andere insteek: schrijf een blog, maak een vlog, neem een filmpje op, schrijf in de derde of juist in de eerste persoon, vertel een verhaal, deel jouw droom, etc.
  • Wees niet bang om enthousiast of ‘niet zakelijk genoeg’ over te komen. Je mag best een privé item delen op social media.
  • Houd je zinnen kort en je taalgebruik actief. Korte zinnen zijn niet alleen makkelijker te begrijpen, ze zijn ook nog eens eenvoudiger te lezen (zeker op een smartphone).

Succes en bovenal veel plezier! 😉

Dit was deel 1 uit de serie ‘7 levenslessen van Ramses Shaffy’. De komende weken volgen:


Over Moor Communicatie:
Maartje Bertens (Moor) helpt organisaties in zorg & welzijn met hun communicatievraagstukken. Hoe bereik ik mijn doelgroep? Welk communicatiemiddel zet ik in? Hoe maak ik mijn communicatieuitingen begrijpelijk, toegankelijk en aantrekkelijk?

Heb jij een communicatievraagstuk? Of kan jouw zorg- of welzijnsorganisatie wel wat communicatiehulp gebruiken? Neem contact op, Moor helpt je graag!

 

Neem contact op met Moor Communicatie

 

-->