Een klant vroeg mij laatst: “Ik wil mijn bedrijf graag profileren op mijn Social Media kanalen, maar niet te pusherig of commercieel overkomen? Hoe pak ik dat aan?” 

Laat jezelf zien
Social Media kanalen als Facebook, LinkedIn en Instagram zijn ideaal om op een laagdrempelige manier in contact te komen en blijven met (potentiële) klanten. Ga je echter alleen maar productfoto’s delen? Of je diensten aanprijzen? Dan zal je aantal volgers niet groeien. Welke aanpak werkt beter? Laat jezelf en jouw bedrijf zien! Gun volgers een kijkje achter de schermen. Laat ‘een dag uit het leven van…’ zien. Toon hoe jij werkt en laat zien waarom. Geef daarnaast advies en tips op jouw vakgebied. Ga vloggen of bloggen en laat zien dat jij kennis van zaken hebt. Laat je inspireren door onderstaande voorbeelden:

  • Een lifestyle coach die in een blog tips geeft voor een betere werk-privé balans
  • Een advocatenkantoor dat via een infographic laat zien hoeveel zaken zij dit jaar behandeld hebben en hoe dit gegaan is
  • Een zorginstelling die op social media medewerkers aan het woord laat over de mooiste werkdag uit hun leven
  • Een vakbouwmarkt die maandelijks do-it-yourself tips op Facebook zet
  • Een werknemer van een stichting die elke week een vlog maakt waarin hij vragen van donateurs beantwoordt

Al deze acties brengen jouw organisatie positief onder de aandacht zonder direct een product of dienst in beeld te brengen met daarbij de vermelding: KOOP MIJ!. Je werkt ondertussen wél aan de binding met jouw klant, laat iets van jezelf zien en wekt vertrouwen. En het mooie is: deze items verhogen allemaal de kans dat een volger op Social Media ook daadwerkelijk met jou in zee gaat!

________________________________________________________________________________________

Moor Communicatie adviseert, traint en begeleidt organisaties op gebied van informatieve communicatie. Hoe breng ik mijn boodschap over? Wie is mijn doelgroep? Welke strategie zet ik in? En hoe voer ik die uit? Benieuwd naar Moor? Bekijk hier de website!

-->