To blog or not to blog? Veel bedrijven twijfelen of ze moeten gaan bloggen (of vloggen). Inmiddels blog ik al ruim 2 jaar elke week. Mijn redenen om te bloggen? Je leest ze hier! 

Reden 1:  Je hebt wekelijks contact met je klant en/of potentiële doelgroep
‘Ik blog, dus ik besta’. Door wekelijkse van mezelf te laten horen (in de vorm van Moor Breekt de Week), laat ik zien dat ik actief met mijn vakgebied en bedrijf bezig ben. Mensen op social media (LinkedIn, Facebook, Instagram) zien mijn berichten voorbijkomen en worden (of ze mijn blog nu daadwerkelijk lezen of niet) geconfronteerd met mijn bedrijfsnaam. Hierdoor hoop ik mijn (potentiële) klanten niet alleen van tips en informatie te voorzien, maar hoop ik ook dat ik ‘top of mind’ blijft wanneer zij op zoek gaan naar een communicatieprofessional.

Reden 2: Je kunt jouw doelgroep voorzien van nuttige informatie
De inhoud van mijn blog wisselt: soms is het een kritische blik, soms een informatief stuk over communicatiemogelijkheden en soms zijn het tips die mijn lezers direct toe kunnen passen. Wat de inhoud ook is, ik wil mijn klanten altijd voorzien van een leuk, prettig leesbaar stuk waar ze ook nog iets van op kunnen steken. 

Reden 3: Je blijft op de hoogte van de ontwikkelingen in je vakgebied
Als je over actuele zaken wilt bloggen, is het van groot belang dat je op de hoogte bent van de laatste trends en de nieuwste ontwikkelingen binnen je vakgebied. Het schrijven van Moor Breekt de Week dwingt mij als het ware om me te blijven verdiepen in de communicatiewereld. Dingen die je opsteekt uit vakliteratuur, interessante artikelen op internet en andere informatie kun je direct toepassen op je eigen bedrijf en werkwijze. Dankzij mijn blog blijf ik up-to-date en mijn lezer ook.

Reden 4: Je kunt plezier en kennis tonen
Ik vind bloggen ontzettend leuk. Het is heerlijk om elke week mijn (ongezouten) mening op papier te kunnen zetten. Het geeft mij een kans om mijn visie, missie en bedrijfsboodschap te verkondigen. Mijn blog laat zien hoe ik zaken aanpak en hoe ik werk. Het toont mijn plezier in mijn vak en geeft een mogelijkheid om dit over te dragen op mijn lezers. Het uiteindelijke doel? Mijn lezer net zo enthousiast maken en samen een mooi (communicatie)project aangaan.

Wat is jouw reden om te bloggen? Of om er juist niet aan te beginnen?


Of je nu wilt gaan bloggen, je bedrijfscommunicatie eens flink onder de loep wilt houden of je personeel een interactieve communicatieworkshop gunt: bij Moor Communicatie ben je aan het juiste adres! Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vrijblijvend contact op: info@moorcommunicatie.nl

-->