Afgelopen week bestond Moor Communicatie 3 jaar. Dat vierden we met een Mini Masterclass. Heb je het gemist? Dan staan hier de tips uit de masterclass nog eens voor je op een rijtje!

Het thema van de Mini Masterclass was ‘Alice in Wonderland’. Voor wie het verhaal niet kent, hier een korte intro:
Alice zit aan de oever van een meertje samen met haar zus, die een erg saai boek aan het lezen is. Wanneer er een pratend wit konijn langs rent, volgt Alice het tot in een konijnenhol. Na een lange val blijkt ze zich in de vreemde wereld Wonderland te bevinden. In het verhaal doen zich allerlei wonderlijke situaties voor. Drie van deze situaties kwamen tijdens de Masterclass aan bod: ‘Theetijd, onbelangrijk zeker?’, ‘Waar wil je heen Alice?’ en ‘Haar hoofd eraf!’.

Theetijd, onbelangrijk zeker?
Theetijd, kletsen, koetjes en kalfjes. Ze lijken onbelangrijk, maar zijn van groot belang voor het succes van je business. Persoonlijk contact met de klant is in tijden van massamedia erg belangrijk. Niemand wil zich een nummertje voelen of één van de vele namen op je kerstkaartenlijst. Een persoonlijke eindejaarsboodschap voor elke klant kost tijd, maar werpt zeker haar vruchten af. Ook een leuke attentie, grappige woordspeling of klein, persoonlijk presentje doet het goed aan het einde van het jaar. Het liefst persoonlijk overhandigd. Het laat zien dat je jouw klant waardeert en moeite hebt gedaan om jullie goede relatie te versterken.

alice

Waar wil je heen Alice?
Als je niet weet waar je heen wilt, maakt het ook niet uit welke kant je op gaat. Stel jezelf dus heldere en bereikbare doelen voor 2017. Zet richtlijnen uit en bepaal waar JIJ heen wilt komend jaar. Wil je meer naar buiten toe treden met je bedrijf? Maak dan gebruik van de volgende communicatietrends in 2017:
• Mobielgebruik neemt nóg meer toe
Zo vindt meer dan 50% van de zoekopdrachten op een smartphone plaats. Mobiele bezoekers van je website bekijken je website anders en met een ander doel. Ze zijn vaak gerichter op zoek naar info, willen deze info snel en overzichtelijk gepresenteerd krijgen en zijn vaker uit op actie (een telefoonnummer, contactformulier etc.) Daarom is het zelfs een trend om een aparte website te maken voor smartphone/tablet en een voor laptop/pc.
• Terug naar persoonlijk
Van massaal via Social Media naar persoonlijk 1-op-1 contact. Veel bedrijven hebben ontdekt dat Social Media niet alles is. Het is onpersoonlijk en boodschappen komen niet altijd goed of compleet over. Stuur eens een persoonlijke mail naar je klant, waarin je oprecht belangstelling toont, in plaats van een massaal bericht op Facebook.
• Beeld wordt nóg belangrijker
Vlogs, Virtual Reality, Combi beeld en woord (infographic). Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Moor Communicatie helpt je graag verder!

cat

Haar hoofd eraf!
We richten ons vaak op wat we willen, maar wist je dat het ook goed is om je te richten op wat je NIET wilt. Als bedrijf hoef je niet voor iedereen te werken en niet alle opdrachten klakkeloos aan te nemen. Met de teksten op jouw website kun je duidelijk laten zien naar wie jij op zoek bent en wie bij jou moet zijn. Werk jij als advocatenkantoor het liefst voor grote bedrijven met omvangrijke processen? Dan kun je in jouw communicatie-uitingen al door laten schemeren dat kleine bedrijven bij jou niet aan het juiste adres zijn. Zet grote namen in je portfolio, geef een voorbeeldcase en laat in je homepagetekst doorklinken waar jouw bedrijf warm voor loopt. Hoe meer grote klanten je hebt, hoe meer grote klanten je zult trekken. Laat in 2017 zien wie jij bent, waar je voor staat en wie bij jou aan het juiste adres is, dan laat je direct zien voor wie je minder geschikt bent. Dat is niet erg, wie weet kunnen je conculega’s deze klant verder helpen.

hoofd-eraf

Toe aan een inspiratiesessie? Communicatieplannen maken voor 2017? Een nieuwe, frisse start? Of juist het jaar klinkend afsluiten met een sprekende infographic? Neem contact op met Moor Communicatie!

———————————————————
Moor Breekt de Week verschijnt elke woensdag om 12 uur. Dat breekt zo lekker de week.

-->