“But in the long run, there’s still time to change the road you’re on.” Ooit koos je voor een bepaalde visie. Leefde je volgens een ideaal. Maar die ideeën zijn nu achterhaald. Het is tijd voor een frisse wind. Nieuwe ideeën, een aangescherpte filosofie. Misschien heeft de coronacrisis jouw organisatie-ideeën in een stroomversnelling of juist tot stilstand gebracht. Geef jouw nieuwe richting handen en voeten met de juiste communicatie.

“If there’s a bustle in your hedgerow
Don’t be alarmed now
It’s just a spring clean for the May queen
Yes, there are two paths you can go by
But in the long run
There’s still time to change the road you’re on”

(Nummer 5 in de Top 2000: Stairway to Heaven van Led Zeppelin)

Ooit koos je voor een nieuwsbrief, want: lekker laagdrempelig contact houden met een grote groep klanten. Maar de laatste weken komt er niks meer uit je pen. Vroeger haalde je veel inspiratie uit spreken voor grote groepen, maar spreken voor een publiek zit er de komende tijd niet in. Bij de start van jouw onderneming werd je gelukkig van één-op-één coachingssessies, maar nu coach je liever teams.

Wat doe je als jouw organisatie verandert? Als jouw doelgroep verschuift of je oude communicatie-uitingen gewoonweg niet meer matchen met wat je eerder deed of schreef? Dan is het tijd voor een ‘communicatie-reset’. Hoe doe je dat?

Stap 1: Beschrijf jouw werk. Welke werkzaamheden verricht jij het liefst? Wat is jouw ‘corebusiness’?

Stap 2: Beschrijf jouw doelgroep. Voor wie werk je het liefst? Van welke klant, cliënt of patiënt krijg jij energie?

Stap 3: Wat zijn de kenmerken van jouw doelgroep? Interesses, hobby’s, uiterlijke kenmerken, voorkeuren, opleidingsniveau, sport achtergrondkennis etc.

Stap 4: Hoe kun je jouw doelgroep bereiken? Onderzoek waar jij jouw ideale doelgroep zowel online als offline kunt vinden.

Richt je in jouw nieuwe communicatieuitingen vervolgens op deze groep. Dat wil overigens niet zeggen dat je jouw originele of oude klant/patiënt/cliënt nu helemaal niet meer bedient, maar je gaat je wel duidelijk richten op jouw nieuwe doelgroep.

Deze blogreeks draait om emotie, muziek (de top 10 noteringen van de top 2000), communicatie hun invloed op de sector Zorg & Welzijn.

Vorige week: Avond – Boudewijn de Groot
Volgende week:  Roller Coaster – Danny Vera
Geen blog meer missen? Meld je aan via https://www.moorcommunicatie.nl/blog/

Over Moor Communicatie:
Maartje Bertens (Moor) helpt organisaties in zorg & welzijn met hun communicatievraagstukken. Hoe bereik ik mijn doelgroep? Welk communicatiemiddel zet ik in? Hoe maak ik mijn communicatieuitingen begrijpelijk, toegankelijk en aantrekkelijk?

Heb jij een communicatievraagstuk? Of kan jouw zorg- of welzijnsorganisatie wel wat communicatiehulp gebruiken? Neem contact op, Moor helpt je graag!

 

 

-->