De witte crème in het blauwe potje: Nivea. Al meer dan honderd jaar een betrouwbaar merk en terug te vinden in bijna iedere badkamerkast. Smeren dus! Ook je communicatie loopt een stuk soepeler wanneer je Nivea gebruikt. 

NIVEA staat namelijk voor: Niet Invullen Voor Een Ander. Hoe vaak lees je niet (in een blog, nieuwsbrief of bedrijfsbrochure): ‘Nu hoor ik je denken’. Of ‘Je zult je nu vast afvragen’. Nou, dat doe ik dus niet. Vul dus niet in voor een ander. De kans op miscommunicatie is groot wanneer je voor een ander invult. Dus peil bij je klanten hoe zij over jouw bedrijf denken. Vraag aan je baas wat jij aan jezelf kunt verbeteren. Informeer bij je collega’s of jullie op dezelfde golflengte zitten en veronderstel in je teksten niet dat jij je helemaal kunt verplaatsen in je lezer. Smeer NIVEA, houd het soepel 😉


Woensdagmiddag = tijd voor Moor Breekt de Week. Elke week een frisse tip voor heldere communicatie! Bekijk hier het archief.

-->