De zomer komt eraan. Voor veel bedrijven komkommertijd: minder werk, veel medewerkers zijn op vakantie… kortom: weinig te beleven. En dat is jammer, want de zomer is júist een tijd waarin mensen minder prikkels krijgen en dus jouw bedrijfsboodschap extra opvalt. Zet jouw bedrijf deze zomer in het zonnetje!

Zomeracties
Veel bedrijven schuiven acties, aanbiedingen en andere interessante zaken voor zich uit. ‘Dat doen we na de zomer wel’. Genereer deze zomer extra aandacht voor je bedrijf met leuke en opvallende acties. Staan de snelwegen vol met files vanwege de vele vakantiegangers? Deel gekoelde flesjes water uit met jouw bedrijfslogo erop. Verkoop jij kleding? Vraag dan of mensen hun vakantiefoto (waarop ze uiteraard kleding uit jouw winkel of webshop dragen) insturen op Facebook en beloon de leukste foto’s met een prijs. Organiseer een zomerevenement (zoals een sportief toernooi, een kinderfestijn of een beurs) op je bedrijfsterrein of deel ijsjes uit en serveer daarnaast een servetje met jouw bedrijfslogo. De mogelijkheden (groot en klein) zijn eindeloos!

Plannen is vooruitzien
Ga je zelf enkele weken op vakantie, maar wil je in ‘the picture’ blijven bij je klant? Plan dan al je Social Media berichten van te voren in. Op je bedrijfspagina op Facebook doe je dat heel eenvoudig door op het driehoekje naast het woord ‘plaatsen’ te klikken. Klik vervolgens op plannen en geef een datum en tijd op. Zo ben je (ondanks dat je op vakantie bent) tóch verzekerd van aandacht voor je bedrijf.

Ook het (gratis) programma ‘Hootsuite’ helpt je met het inplannen van berichten op diverse kanalen (Facebook, LinkedIn, zelfs Instagram).

Free publicity
Er is minder nieuws in de komkommertijd en tóch moeten de kranten gevuld worden en online nieuwsbronnen van nieuwtjes voorzien worden. Een uitgelezen kans om wat gratis publiciteit voor je bedrijf te genereren. Stuur een bericht naar de kranten en online media over de acties en events die je bij tip 1 op poten hebt gezet. Stuur een aankondiging, ga live vloggen vanaf je event of stuur een fotocollage, filmpje of verslag naar diverse media. Zet alle mogelijke kanalen in.

Schrijf, schrijf, schrijf
Heb je het wat minder druk deze zomer? Gebruik deze tijd dan nuttig. Ga werken AAN je bedrijf in plaats van IN je bedrijf. Ga bloggen en deel je (bedrijfs)kennis en expertise. Stuur een zomernieuwsbrief de deur uit. Ga aan de slag met je communicatieplan, bedrijfsmissie en visie. Ontwikkel een nieuwe Social Media strategie. Ontdek hoe je ‘vlogt’. Struin internet af voor de nieuwste trends in jouw vakgebied. Bekijk je conculega’s. Maak een plan voor na de zomer. Droom over je toekomstdoelen. Kortom: genoeg te doen!

Wie zei dat de zomer saai was? 😉

—————————————————————————————————————————————————————————————

Moor Breekt de Week is jouw wekelijkse dosis frisse communicatie. Geen enkele blog missen? Abonneer je via de website. Wil je deze zomer aan de slag met jouw bedrijfscommunicatie? Boek een verfrissende inspiratiesessie bij Moor Communicatie! Meer weten? info@moorcommunicatie.nl !

-->