Woensdag! Tijd voor Moor Breekt de Summer Week! Een korte versie van Moor Breekt de Week zodat jij ook tijdens de zomervakantie aan de slag kunt met jouw (bedrijfs)communicatie. Met dit keer in de hoofdrol: online contact met je klanten!

Klantcontact is van groot belang voor je organisatie. Online communicatie biedt talloze manieren om met je klant in contact te komen en blijven. Hoe?

#Tip 1: Stel vragen op Facebook

Wil jij weten wat er leeft bij jouw klanten? Stel ze dan een vraag op Facebook. Antwoorden op vragen geven je meer inzicht in hun (privé)leven, bezigheden, twijfels en geven je ook zicht op eventuele klachten die er leven. “We zijn benieuwd wat jullie van ons evenement op (datum) vonden!”, “Wat doen jullie liever op zondagmiddag? Film/serie kijken of naar een park?”, “Wat is je lievelingsattractie in ons pretpark?”, “Het gemeenteloket moet ook op zondag open zijn! Ja of nee?”

Vraag alleen zaken die relevant zijn voor je bedrijf en die door je klant als relevant gezien worden.

#Tip 2: Stuur een DM (Direct Message) via Twitter

Wil je direct in contact komen met je klant? Dan kun je ook een ‘Direct Message’ op Twitter sturen. Zo kun je mensen uitnodigen voor een onderzoek, (potentiële) klanten wijzen op een nieuw E-book of vragen of je eens langs mag komen voor een vrijblijvend gesprek.  

#Tip 3: Ontwikkel een gratis online cursus

Nieuwe klanten werven? Ontwikkel een gratis cursus of E-book! Geef dit cadeautje in ruil voor een inschrijving op je nieuwsbrief (of like op Facebook). Met deze gratis weggever is je eerste contact gelegd en maak je (als het goed is) direct een positieve invloed op deze potentiële klant. Je deelt een stukje kennis. Vraag aan het eind van je E-book of cursus of je klant dit cadeautje wil beoordelen en een recensie wil schrijven op LinkedIn, Facebook of Twitter.

 


Met Moor Breekt de Zomer Week blijf jij ook in de zomer op de hoogte van communicatietips, nieuwtjes en adviezen! Niks missen? Abonneer je op Moor Breekt de Week via de website.

-->