Ga jij op communicatiepad? Neem dan Anna mee! Zij helpt je bij het maken van de juiste keuzes tijdens een goed gesprek of bij het schrijven van een communicatieboodschap.

Wie is Anna?
Iedereen kent wel een leuke, slimme, grappige en/of attente Anna. Maar deze Anna is een allemansvriend en tevens onmisbaar bij iedere communicatieuiting. ANNA staat namelijk voor: Altijd Navragen, Nooit Aannemen. Het is heel eenvoudig om uit te gaan van je eigen aannames wanneer je iets wilt communiceren: ‘Dit vinden ze vást leuk’, ‘Onze klant houdt van acties’, ‘Ons personeel kunnen we het beste op de hoogte brengen van nieuws via een nieuwsbrief’. Het zijn allemaal aannames. Neem daarom Anna mee en vraag je vóór elke uiting af: zit de ontvanger hier op te wachten? Ga niet speculeren, maar vraag je doelgroep op de man af wat zij graag zien.


Meer tips? Abonneer je op Moor Breekt de Week via de website of bekijk hier het archief.

-->