Dat zegt ik, Hyundai!

Waar zijn Freek (FREEK-WILLEM!) en Sjaak? Want in de tijd van deze twee superklussers ging het tenminste nog over hout, schroeven en verf! Laatst hoorde ik een reclame op de radio waarin Gamma je overhaalt om zo snel mogelijk naar de winkel te komen. Niet voor een schroevendraaier, een douchegordijn of een tuinhuisje… nee voor een auto.

Gamma auto

In samenwerking met Hyundai en Leaseplan lanceren ze een actie: de Hyundai i10 inclusief blik verf vanaf 149 euro per maand. Oh, sorry, zonder die verf. Behalve de standaarduitvoering kun je ook kiezen voor de comfortversie. Die is inclusief airco en cruisecontrol.
Ik ben het spoor bijster. Als je auto’s kun halen bij de Gamma, dan vraag ik me af wanneer we tuinhuisjes kunnen halen bij de autodealer. Oké, Gamma heeft een groot publiek en in het weekend veel bezoekers. Dus als je daar gaat staan met je Hyundai, heb je waarschijnlijk meer aandacht dan wanneer je eenzelfde actie bij de dealer houdt.

En toch vraag ik me af of de klanten van Gamma geïnteresseerd zijn. De mensen die op de radioreclame afkomen, zouden waarschijnlijk ook naar de dealer zijn gegaan. En je kunt me niet wijs maken dat je de klanten van Gamma kunt overhalen tot een snelle aankoop: ‘Zeg schat, zullen we naast die nieuwe wc-bril ook een nieuwe Hyundai meenemen?

—-
Moor Breekt de week is de wekelijkse column van Maartje Bertens (Moor Communicatie). Moor Communicatie maakt moeilijke teksten begrijpelijk, toegankelijke en aantrekkelijk.

-->