… dan gewone leverworst! Enkele jaren geleden kwam het merk Kips op de proppen met het (inmiddels zeer bekende) ‘Liever Kips leverworst, dan gewone leverworst’. Wáárom Kips lekkerder is, laten ze voor het gemak even in het midden. Is het product smeuïger dan de concurrent? Goedkoper? Milieubewuster geproduceerd? Zitten er betere ingrediënten in? Geen idee! Het deuntje en de tekst zeggen je niks en tóch blijft het hangen. Iets waar Kips in de nieuwe reclamereeks gebruik van maakt. Hoe enthousiast medewerkers of consumenten van Kips ook zijn over hun product, elke toehoorder start meteen met het liedje.

Bekijk hier het filmpje: Reclame Kips

Het deuntje stelt niks voor, de tekst nog minder. En iedereen kent het. Zo zie je maar: communicatie en marketing hoeft niet altijd ingewikkeld te zijn. Maar werkt het ook? Volgens mij wel! De makers van Kips (of de reclamemakers van Kips) hebben ervoor gezorgd dat jij het deuntje hoort wanneer je voor het schap met leverworst in de supermarkt staat. Geef je een feestje? Dan wil jij toch ook liever Kips serveren dan een ander merk? Misschien bereikt de combinatie van het deuntje en de slechte tekst wel meer mensen dan een gebruikelijke slogan. ‘Perfecte service, de goedkoopste, de snelste of de beste’ zijn immers ook loze beloftes tot dat je ze ervaren hebt.

Wat vinden jullie van de reclame van Kips? Effectief of juist niet?

liever-kips

————————————————-

Moor Communicatie maakt moeilijke onderwerpen begrijpelijk, aantrekkelijk en toegankelijk. Meer weten? Ga naar www.moorcommunicatie.nl of volg Moor Communicatie op Instagram!

-->