Ik schreef ooit voor een blad waar ik per woord werd betaald. ‘Dan schrijf je zeker éxtra lange stukken, haha!’ was meestal de reactie. Toen wel ja (geintje!). Maar inmiddels zie ik in dat het júist een kunst is om een boodschap zo compact mogelijk te maken. Interessant en leesbaar, prikkelend en behapbaar. Less is Moor! Vandaar dat de website van Moor Communicatie bijzonder weinig tekst bevat. Vergelijk de site maar eens met die van andere tekstschrijvers en communicatieadviseurs. Toch ben ik ervan overtuigd dat mijn boodschap helder is. Waarom zou je daar meer woorden aan spenderen dan nodig?

Goed

Om dezelfde reden maak ik veel gebruik van beeld. Beeld en tekst kunnen elkaar prima aanvullen! Samen zetten ze de juiste sfeer neer. Een beeld kan de tekst ondersteunen en een tekst het beeld. Lezers hebben geen zin meer in lappen tekst. Ze willen snel de benodigde informatie vinden en verwerken.

Infographic
Dat verwerken kan nog weleens lastig zijn. Zeker als het een ingewikkeld onderwerp, een lastig proces of een verzameling aan cijfers betreft. Daarom ging ik met Laura Diek een samenwerking aan en maken we tegenwoordig infographics. Een handig samenspel van tekst en beeld waarin we een bedrijfsvisie, een nieuw product, een jaarverslag of een proces eenvoudig en speels uitleggen. Benieuwd? Volg mij op LinkedIn en je ziet binnenkort onze eerste infographic verschijnen!

-->