Vandaag is het woensdag 15 maart. Tijd voor Moor Breekt de Week én tijd om te stemmen! Ben jij al naar de stembus geweest? Hoe vond jij de verkiezings(s)t(r)ijd de afgelopen weken? Heb je op het puntje van je stoel gezeten of werd je stiekem (net als ik) behoorlijk moe van dat oeverloos geklets en al die loze beloftes? Het is tijd voor een nieuw geluid: Kies Moor! Helderheid in verkiezingstijd! Een duidelijk programma voor strakke communicatie! (ps. bij voldoende animo stel ik me volgend jaar verkiesbaar) 

Partij: Kies Moor
Slogan: Helderheid in verkiezingstijd
Doel: Heldere, doelgroepgerichte communicatie voor iedereen
Lijsttrekker: Maartje Bertens

Partijprogramma
Heldere communicatie draait om krachtige, korte teksten die de doelgroep raken, helpen, inspireren en activeren/informeren/overtuigen.

Punt 1: zorg voor eenheid
De ene dag het ene zeggen/schrijven en de andere dag iets heel anders zorgt voor verwarring bij je publiek. Zorg dat al je communicatie-uitingen zowel visueel als tekstueel herkenbaar zijn. Gebruik dezelfde kleuren, gebruik je logo, hetzelfde lettertype en gebruik in je teksten en speeches dezelfde toon en woordkeuze. Uiteraard is het ook van groot belang dat de inhoud van je boodschap steeds hetzelfde is. Mensen moet weten waar ze aan toe zijn en waar ze bij jou op kunnen rekenen.

Punt 2: focus
Je kunt niet iedereen in heel Nederland dienen. Ga daarom op zoek naar jouw ideale klant/kiezer. Welke doelgroep past perfect bij jouw diensten? Voor wie kun jij écht iets betekenen? En op welke manier? Dat houdt in dat je niet iedereen kunt dienen en niet elk onderwerp aan kunt grijpen. Focus je op jouw sterkste punt. Laat zien waar jouw bedrijf/partij in uitblinkt.

Punt 3: houd vol

Laat je niet afleiden door randzaken of omver blazen door anderen. Richt je op jouw zaak en op jouw doelgroep, op jouw specialisatie en op jouw doel. Laat je niet van de wijs brengen of onzeker maken door nieuwe partijen of gevestigde jongens. Vertel op zo veel mogelijk gelegenheden over jouw partij/bedrijf. En houd vol! Een lange adem is belangrijk.

Punt 4: Leer van anderen
Houd je partijprogramma kort (zoals de PVV), zet er inhoudelijk sterke punten in (zoals de VVD), maak jezelf tot een interessante frontman (zoals Jesse bij GroenLinks), weet wat je over wilt brengen en doe dit met verve (zoals D66), zet je doelgroep en zijn of haar wensen voorop (zoals SP) en geloof in jouw ideaal, jouw bedrijf, dienst en/of product (zoals Partij voor de dieren). Mix al deze facetten en maak je eigen, krachtige partij waarmee jij de markt op kan!

Hulp nodig bij het opstellen van jouw partij-/bedrijfsprogramma? Wil jij jouw bedrijf op laten vallen tussen de rest, maar weet je niet hoe? Neem contact op met Moor Communicatie: info@moorcommunicatie.nl

 


Moor Breekt de Week verschijnt elke woensdagmiddag en biedt je een verfrissende kijk op actuele communicatiezaken. Geen blog missen? Geef je op via de website. Lees hier vorige blogs terug.

-->