Onze draadloze voordeurbel staat íets te strak afgesteld. Wanneer iemand aanbelt bij de buren, iemand zijn auto opent of iemand te hard niest, gaat bij ons de bel. En telkens is de hond door het dolle: ‘Hoera, er komt bezoek!’. Teleurgesteld (hond) en geïrriteerd (ik) druipen we af als blijkt dat er wéér niemand voor de deur staat. Tot dat de bel voor de zevende keer gaat en ik denk ‘vals alarm’. Het blijkt de postbode te zijn met een pakketje waar ik al dagen op zit te wachten. Gemist!

Zo gaat het ook vaak met bedrijven. Je mailbox zit overvol met nieuwsbrieven die amper nieuwswaarde bevatten. Neem je de moeite om ze te openen, zit je klaar voor interessante, leerzame, leuke of handige berichten… blijkt dat de schrijver niet bepaald overliep van inspiratie. Maar ja, het was herfst en ieder kwartaal schrijft bedrijf x een nieuwsbrief. Desnoods boordevol non-nieuws. Je neemt geen moeite meer om de nieuwsbrief te lezen, waardoor je de echt leuke acties en berichten mist.

Vooral dienstverleners hebben er last van. Die blijken tóch niet zo heel veel spannends mee te maken. Geen nieuw product, nieuwe medewerker of kortingsactie op een (webshop)bestelling. Na twee dappere pogingen tot een nieuwsbrief laten ze vervolgens verstek gaan. Geen zin, geen tijd of geen inspiratie. De klant hoort weken, zo niet maanden, niet van ze. Tot ze alle moed weer bij elkaar geraapt hebben en een nieuwsbrief versturen met daarin de belofte dit keer écht met regelmaat te gaan publiceren.

nieuws

Een oplossing voor deze bedrijven? Kijk wat bij het bedrijf past! Een nieuwsbrief is niet voor iedereen het juiste communicatiemiddel. Misschien kun jij als bedrijf veel beter uit de voeten met mooie foto’s op Instagram, waarop je laat zien wat je dagelijks doet. Of ben je juist een echte blogger, die maandelijks inhoudelijk op zaken ingaat.Plaats je liever korte berichten op Facebook of ga je face-to-face met klanten in gesprek. Misschien vertel jij jouw klanten liever tijdens een Open Dag hoe de zaken gaan of nodig je ze uit voor een ‘vrijdagmiddagborrel’. Wie weet schuilt er in jou wel een heuse vlogger (videoblogger) of houden jij en je klanten het meest van een papieren brochure met bedrijfsontwikkelingen. Geen nieuws is voor een bedrijf nooit goed nieuws en een nieuwsbrief is niet altijd de oplossing. Bepaal waar jij je het meest prettig bij voelt, waar jouw klanten het meest op zitten te wachten en ga daarmee aan de slag. Hulp nodig? Stuur een me een mailtje (info@moorcommunicatie.nl) of bel. Desnoods aan mijn voordeur, want we hebben een nieuwe bel die alleen af gaat als er écht belangrijke mensen voor de deur staan 😉

—————————————————
Moor Communicatie zet bedrijven (opnieuw) in de spotlight. Creatief, helder en meedenkend!

-->