Bijna een jaar geleden startte ik met een traject bij de Vlaamse ondernemerscoach Ann van Riet. Het was tijd om mijn bedrijf naar een volgend niveau te tillen. Ik werkte al 8 jaar als tekstschrijver en communicatieadviseur en zocht meer verdieping in mijn vak. Doen wat ik het allerleukste vind: een communicatiestrategieplan uitstippelen voor zorgorganisaties, zodat hun projecten geen stille dood sterven, maar tot bloei komen en écht tot leven komen in de organisatie.

Geen ongeopende plannen meer in de la, geen onaangeroerde innovaties in de kast en ongebruikte systemen meer. Maar álle partijen (zowel intern als extern) vanaf het begin betrokken bij een project. Met mijn heldere strategieplan kunnen zorgorganisaties deze partijen aanhaken, informeren, enthousiasmeren, overtuigen en activeren.   

Gremlins op je pad
Mijn plan werd steeds concreter en de sessies met Ann steeds intensiever en inspirerender. Ik ontwierp een nieuwe website, maakte een marketingplan, schreef een pitch en ging aan de slag met mijn gremlins (innerlijke criticasters). Een paar maanden geleden lanceerde ik ‘Moor 3.0’. En eerlijk? Het is even wennen. ‘Tekstschrijver’ is een heel concreet beroep. Mensen weten wat je doet en waarvoor ze je in kunnen schakelen. Je wordt aanbevolen, mensen nemen contact op, komen met een afgebakende klus, je brengt een offerte uit, krijgt een akkoord, werkt de klus af, stuurt de factuur. Klaar is Kees.

Hulp van mijn netwerk
Mijn werk als communicatiestrateeg vraagt om meer woorden. Meer uitleg. Voorbeelden. Daarnaast is mijn doelgroep nóg specifieker geworden: ik werk samen met beleidsadviseurs, innovatiemedewerkers en projectmanagers in de zorgsector. Die kom je niet zo snel tegen op een regulier ondernemersnetwerk. Daarvoor heb ik mijn eigen netwerk nodig. Gelukkig heb ik in de loop der jaren een heel fijn, ruim netwerk opgebouwd op LinkedIn (en ‘in real life’ bij zorgorganisaties natuurlijk). Maar dat neemt niet weg, dat je zoektocht naar nieuwe opdrachten ingewikkelder is.

Van vol naar leeg
Ook is het wennen in mijn agenda. Die stond eerst bomvol. Ik deed namelijk een hoop kleine klussen en projecten. Die vullen je werktijd aardig op en brengen ook een hoop overhead (offerte, facturen, correctierondes, mailverkeer) met zich mee. Binnen ‘Moor 3.0’ werk ik met grote(re) projecten. Eén á twee per maand. Dat geeft rust, overzicht. Maar dus soms ook een lege agenda. En dat is soms beangstigend. Zeker wanneer je gewend bent dat je agenda vol is.

Waarom maak je het jezelf moeilijk?
Daar komt bij dat de tekstklussen je op dit moment om de oren vliegen. Ook kun je LinkedIn niet openen zonder direct op interim klussen voor communicatieadviseurs te stuiten. Waarom maak ik het mezelf moeilijk? Waarom pak ik die tekstklus niet gewoon? Of ga ik een tijdje interimwerk doen als communicatieadviseur. Wanneer ik vandaag zoek, heb ik morgen waarschijnlijk een klus te pakken.

Hartsverlangen
Waarom niet? Nou, omdat ik daar niet (meer) blij van word. Ik heb dit pad niet voor niets gekozen. Ik werd gesterkt in deze gedachte tijdens het lezen van het magazine van Feem. In dit magazine staat centraal dat je jouw hartsverlangen vindt en volgt. Wat wil je nu écht? Waar wordt JIJ écht blij van? (en dus niet je ego, je sociale omgeving, de maatschappij of desnoods je bankrekening). De artikelen, interviews en verhalen van de ondernemers in het magazine laten zien welke obstakels en uitdagingen je tegenkomt wanneer je jouw hartsverlangen* gaat volgen.

*Hartsverlangen kan misschien wat zweverig klinken. Maar vervang het gewoon eens door een woord wat bij jou past.   

Goed werk mag tijd kosten. En ik gun Moor 3.0 die tijd om te groeien. Zodat ik zelf ook kan groeien. En ik daardoor projecten in zorgorganisaties kan laten groeien. Wil jij me helpen met deze missie? Vertel zorgorganisaties dan over Moor Communicatie en over mijn missie. Tag me onder interessante berichten op LinkedIn. Introduceer me bij gesprekspartners uit de zorg. Dat zou ik ontzettend fijn vinden, dankjewel! 😊

Mijn missie?

De zorgsector toekomstproof maken, door projecten in de zorg ook écht te laten landen in de organisatie:

  • Innovaties worden gebruikt
  • Samenwerkingen naar een hoger niveau getild
  • Cliënten & Patiënten beter bereikt
  • Systemen en werkwijzen omarmd

Hoe ik dat doe? Met een sterk, strategisch communicatieplan, waardoor de doelgroep van het project al vanaf de start geïnformeerd, geactiveerd en gemotiveerd is.

Wil je weten of ik je kan helpen met jouw project? Boek hieronder een gratis, online adviessessie van 30 min.

 

Boek hier jouw gratis adviesgesprek

Meld je eenvoudig aan voor een digitaal adviesgesprek (30 min) via het contactformulier)
Terug naar het blogoverzicht.

Terug naar de homepage.