Het einde van het jaar is voor veel organisaties een periode van bezinning. Een tijd waarin je de gebeurtenissen van afgelopen jaar bespreekt en uitkijkt naar een nieuw jaar met nieuwe kansen en mogelijkheden.

Misschien gaat er dit jaar in jouw organisatie wel wat veranderen:

  • Ga je milieubewuster werken
  • Medewerkers efficiënter inzetten en/of werken met een nieuw systeem
  • Je aanbod toespitsen op een specifieke(re) doelgroep
  • Of je aanbod beter aan laten sluiten op de (uitdagingen van de) toekomst

Al deze veranderingen brengen nieuwe energie, maar ook spanning, onrust en onzekerheid met zich mee. Hoe pak je dat goed aan? Hoe kom je beslagen ten ijs? Naast een sterk doel voor ogen en een gedreven (management) team is goede communicatie onmisbaar.

Met communicatie kun je mensen informeren (Wist je dat…)  en adviseren (Heb je al gedacht aan…), enthousiasmeren (Samen gaan we deze klus klaren!). Je kunt kloven dichten en ogen openen. Je kunt leed verzachten en enthousiasme prikkelen. Kortom: met goede communicatie kun je een hoop bereiken binnen jouw project. Maar hoe pak je dit aan? Waar start je? Welke middelen zet je in? Welke vragen leven er bij jouw doelgroep?

Frisse blik
Moor Communicatie helpt organisaties graag bij dit soort vraagstukken. Als adviseur, sparringpartner, analyticus, frisse blik, ‘bemoeial’ en uitvoerende partij. De afgelopen weken heb ik zelf ervaren hoe het is om zo’n traject te doorlopen. Ik wilde Moor Communicatie beter positioneren. Daarom nam ik PR-expert Erna van Poppel in de arm. Op zo’n moment ervaar je zelf wat een frisse blik en expertise voor jouw organisatie kunnen betekenen.

Aan de slag!
Momenteel werk ik met verschillende organisaties aan hun communicatievraagstuk. Dit zijn vaak betekenisvolle organisaties (uit de zorgsector) met een sterke missie.

  • Zoals die organisatie die met een ‘Elektronisch Cliëntendossier’ gaat werken, zodat medewerkers cliëntgegevens 24/7 veilig in kunnen zien en eenvoudiger multidisciplinair kunnen werken.
  • Of het kinderdagverblijf dat hun beleidsplan zó in wil richten dat het begrijpelijk, informatief én aantrekkelijk is voor ouders.

In veel van deze opdrachten staat informatieoverdracht centraal. Daarover volgende week meer!


Moor Communicatie blogt elke woensdagmiddag over communicatievraagstukken binnen betekenisvolle organisaties. Geen blog meer missen? Abonneer je op Moor Breekt de Week via de website.

-->