Uitdagingen op het gebied van

cliënten, patiënten, klanten

‘Vandaag besteld, morgen in huis’. De 24-uursmentaliteit heeft mensen veranderd. Ze willen snel geholpen worden. Altijd een beroep kunnen doen op zorgprofessionals. Direct antwoord op hun vragen. Dat antwoord zoeken ze ook op internet. Handig, maar niet altijd even betrouwbaar. Contact met patiënten, cliënten en klanten is anno 2022 wezenlijk anders dan enkele jaren geleden. 

  • Hoe voorzie je patiënten/cliënten/klanten van betrouwbare, begrijpelijke informatie? En voorkom je dat zij zich laten leiden door onjuiste informatie?  
  • Hoe leidt je verwachtingen van patiënten/cliënten/klanten in juiste banen? 
  • Hoe betrek je mantelzorgers bij de zorg? En hoe voorzie je hen van voldoende informatie?  
  • Hoe ga je om met de toename van brutaliteit en agressief gedrag?

Het zijn uitdagingen waar jouw zorgorganisatie voor staat. Vraagstukken waar jij een antwoord op zoekt.  

Wat doe je? 

In jouw zoektocht naar het antwoord zet je programma’s op, je inventariseert, experimenteert en innoveert. 

  • Je ontwikkelt nieuwe, digitale portals om patiënten, cliënten en klanten te informeren. 
  • Je traint medewerkers in hun omgang met ‘de cliënt/patiënt/klant anno 2022’. 
  • Je ontwikkelt zorgpaden en betrekt de cliënt, patiënt en klant bij hun behandel- en of zorgtraject.

Je zet projecten op om nu en in de toekomst om te kunnen gaan met de wensen, ideeën en grillen van de cliënt/patiënt/klant. Je investeert tijd, geld en energie, want jij wilt dat dit project slaagt. 

En toch missen deze projecten hun uitwerking. Je bereikt je doel niet, want apps blijven ongebruikt, digitale portals blijven leeg en zorgpaden komen niet van de grond. Het voelt alsof alle tijd, energie en al het geld dat jouw organisatie geïnvesteerd heeft voor niks is geweest…

Wat gaat er toch mis? 

De essentiële rol van communicatie

Jullie project komt niet van de grond en het contact met de patiënt/cliënt/klant zal niet verbeteren zonder strategische communicatie. En dan heb ik het niet over een eenmalige nieuwsbrief of een korte blog na de lancering van het project. 

Ik heb het over mensen prikkelen, activeren, enthousiasmeren, verbazen en verrassen. Mensen informeren, instrueren, overtuigen en verwonderen. Iedereen die op wat voor wijze dan ook verbonden is aan het zorgtraject deelgenoot maken. Van start tot finish en zelfs daarna. 

Ik leer jouw organisatie hoe je dit voor elkaar krijgt. 

Het resultaat 

  • Prettig contact met de cliënt/patiënt/klant en zijn of haar omgeving.
  • Jouw cliënt/patiënt/klant maakt veel en dankbaar gebruik van jouw digitale portal.
  • Jouw cliënt/patiënt/klant voelt zich gehoord, gezien en geholpen. 

Nieuwe apps worden gebruikt, jouw doelgroep voelt zich betrokken bij zijn of haar zorgtraject, nieuwe technieken worden ingezet. Kortom jouw project blijft geen project op papier, maar wordt actief ingezet in jouw organisatie. 

Maartje is doortastend en komt snel tot de kern. Ze kan hoofd- en bijzaken snel en goed scheiden, is kritisch en denkt mee. Daarnaast heeft Maartje een stralende en positieve persoonlijkheid die ervoor zorgt dat de samenwerking erg prettig verloopt.

Imke van der Smissen

Projectleider, Interim manager & Projectleider, Motiv8 care-solutions

Betrek jij Maartje bij jouw project dan

  • Verbeter je het contact met jouw cliënten/patiënten/cliënten
  • Optimaliseer je het contact met mantelzorgers 
  • Verhoog je de algemene tevredenheid over jouw organisatie

Daarnaast haal je met Moor Communicatie flexibiliteit, humor en een flinke dosis communicatiekennis in huis.

Activeer, inspireer en informeer jouw patiënt/cliënt/klant  vanaf het allereerste moment tot het einde van het traject én daarna. 

Ik help jouw organisatie met een helder plan, concrete stappen en doelgerichte acties.