Ik schrijf elke week een blog. Al bijna twee jaar lang. Elke week een nieuw onderwerp, een nieuwe tekst, een bijbehorende foto en misschien wel het meest belangrijk: een nieuw verhaal. Want in elke blog wil ik mijn visie op communicatie en/of ondernemen delen. Het onderwerp moet (enigszins) actueel zijn, lezers moeten er iets aan hebben en het moet lekker leesbaar zijn. Dat is niet altijd makkelijk. Geen inspiratie, geen tijd of geen zin… het komt allemaal voorbij.

bloggen

Uitlaatklep
En tóch blijf ik bloggen. Waarom? ‘Wie schrijft die blijft’. In mijn blogs krijg ik de kans om mijn mening te geven en mijn visie te delen. Ik krijg de kans om (potentiële) klanten en geïnteresseerden een blik te geven in mijn wereld als communicatieadviseur en als ondernemer. Ik krijg de kans om mijn denk- en werkwijze te tonen. Bloggen is voor mij een soort uitlaatklep geworden. Ik vind het fijn om te schrijven over zaken uit mijn vakgebied en ontwikkelingen die mij bezighouden.

Karig
Wil jij met jouw bedrijf gaan bloggen? Dan is zo’n zelfde passie nodig. Veel bedrijven starten met een bloggen ‘omdat het moet’, ‘omdat ze ‘gratis’ publiciteit zoeken’ of ‘omdat het nu eenmaal hip is’. Ze starten fanatiek met een leuke, interessante en vaak te lange blog. Snel daarna zakt het in. Bloggen kost te veel tijd, inspiratie is ver te zoeken of het schrijven van een blog staat te laag (of zelfs niet) op de prioriteiten lijst. Het gevolg? Een karige blogreeks op de bedrijfswebsite, waarvan de laatste editie in februari 2014 verschenen is.

Succesvol bloggen?
Wil jij succesvol bloggen? Schrijf dan éérst enkele blogs. Kijk of je genoeg inspiratie hebt, of dat het schrijven je bevalt en of je genoeg te vertellen hebt. Lukt het je om 5 blogs te schrijven? Ga ze dan één voor één publiceren. Kies een vaste dag en een vast tijdstip. Bijvoorbeeld: 1x in de maand op vrijdagochtend of om de week op donderdag. Lukt het je niet om 5 blogs te schrijven? Leg je idee dan tijdelijk opzij. Ga terug naar de basis: verzamel interessante onderwerpen en ideeën. En publiceer tot die tijd niks. Of zoek (professionele) inspiratie. Ik help je graag op weg!

—————————————-

Moor Communicatie zet bedrijven (weer) in de spotlight. Doelgericht, efficiënt en creatief. Ben jij er klaar voor?
Maak kennis met Moor op www.moorcommunicatie.nl en abonneer je op Moor Breekt de Week.

-->