“Ik geloof in jou en mij”. Jij gelooft in jouw organisatie. In jullie doelen, in jullie visie en strategie. Jij gelooft in wat jullie doen en het werk dat jullie elke dag verzetten. En dat wil je uitstralen! Maar hoe doe je dat?

 “Ik zie het vuur van hoop en twijfel in je ogen
En ik ken je diepste angst.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij.
Maar ik geloof, ik geloof, ik geloof,
Ik geloof, ik geloof in jou en mij.”

(Nummer 6 in de Top 2000: Avond van Boudewijn de Groot)

Laat jouw visie in elke uiting doorklinken. Van ‘over ons pagina’ op de website tot social media bericht. Alles wat jij doet of schrijft moet in overeenstemming zijn met jullie visie. Hierdoor wordt het gedrag van jullie organisatie op een prettige manier voorspelbaar.

Bij Hornbach verwacht je vreemde reclames en Coolblue doet alles voor een glimlach. Nike richt zich op individuele sporters, terwijl Amstelbier zich juist richt op vriendschap. Drie organisaties die hetzelfde werk voor dezelfde doelgroep verrichten, kunnen er alle drie totaal anders uit zien, zich anders presenteren en een ander gevoel oproepen.

Zo richt de ene fysiopraktijk zich op het snel herstellen van blessures, terwijl de andere praktijk zich meer richt op blessurepreventie. Het ene ziekenhuis positioneert zichzelf als menselijk, toegankelijk en nabij de patiënt, terwijl het andere ziekenhuis de nadruk legt op gerichte behandelingen volgens de laatste technieken.

Laat zien waar jij als organisatie voor staat en in gelooft. Doe dit het liefst met concrete voorbeelden.

  • Dus niet: “In ons verzorgingshuis ons staat vrijheid voorop.” Want dat kan iedereen roepen. Hoe realiseren jullie deze visie? Bijvoorbeeld: “Slimme domotica, geeft onze bewoners veel bewegingsvrijheid. Een wandeling buiten of bezoek aan een andere afdeling is hierdoor mogelijk.”
  • Niet: “Wij bieden de beste kwaliteit!” maar “Onze patiënten waarderen onze zorg met een 9! Bekijk hier wat zij zeggen over de kwaliteit van onze dienstverlening.”
  • Niet: “Bij ons staat service hoog in het vaandel!” maar “Na uw consult ontvangt u direct van ons het verslag per mail. Heeft u daarna nog vragen? Dan kunt u 24/7 terecht bij onze servicebalie. Wij helpen u graag!”

Kun je wel wat hulp gebruiken bij het formuleren van jouw visie? Of weet je niet hoe je jouw visie door laat klinken in jouw communicatieuitingen? Moor Communicatie helpt, schrijft, adviseert en inspireert. Tijdens een sessie (face-to-face of online) nemen we jouw communicatie onder de loep en scherpen we de boel aan.

Deze blogreeks draait om emotie, muziek (de top 10 noteringen van de top 2000), communicatie hun invloed op de sector Zorg & Welzijn.

Vorige week: Black – Pearl Jam
Volgende week:  Stairway to Heaven – Led Zeppelin
Geen blog meer missen? Meld je aan via www.moorcommunicatie.nl 

Over Moor Communicatie:
Maartje Bertens (Moor) helpt organisaties in zorg & welzijn met hun communicatievraagstukken. Hoe bereik ik mijn doelgroep? Welk communicatiemiddel zet ik in? Hoe maak ik mijn communicatieuitingen begrijpelijk, toegankelijk en aantrekkelijk?

Heb jij een communicatievraagstuk? Of kan jouw zorg- of welzijnsorganisatie wel wat communicatiehulp gebruiken? Neem contact op, Moor helpt je graag!

 

 

-->