Een nieuw jaar met volop nieuwe mogelijkheden! Wat wil je in 2017 bereiken? Wat zijn je doelen? Meer sporten? Meer tijd voor vrienden? Meer tijd voor (goede en effectieve) bedrijfscommunicatie? En wat wil je dit jaar NIET?

De hoogste tijd voor enkele anti-voornemens!

Anti-voornemen 1: Energieslurpende opdrachten accepteren
Als ondernemer wil je geld verdienen. Brood op de plank. Daarom accepteer je weleens een opdracht die minder goed ‘in jouw straatje past’. Een vervelende klant, een saaie opdracht of iets wat niet bij jouw kernwaarden (als bedrijf, ondernemer of als mens) past. Er moet tenslotte geld binnenkomen. STOP! Want dit soort opdrachten levert geld op, maar kost je ook tijd. Véél meer tijd dan een opdracht waar jij je wel lekker bij voelt. En dan hebben we het nog niet eens over de bergen energie die zo’n opdracht je kost. Accepteer daarom geen energieslurpende opdrachten meer in 2017. Ga voor opdrachten die binnen jouw profiel als ondernemer passen. Zulke opdrachten verlopen soepeler, zijn leuker, geven je energie (in plaats van dat ze je energie kosten) én zorgen voor ruimte voor nog meer leuke opdrachten. Zo haal je hetzelfde bedrag binnen en houd je veel meer energie over!

Anti-voornemen 2: Op elk Social Media kanaal aanwezig zijn
Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter, Snapchat,… er zijn veel mogelijkheden en het worden er steeds meer! Ja, het is goed om als bedrijf aanwezig te zijn op Social Media (mits je het goed doet), maar om op álle kanalen te verschijnen? Kies liever één of twee kanalen die je optimaal benut. Heb je een bedrijf waarbij het visuele aspect van groot belang is? Verdiep je dan eens in Instagram. Ontdek hoe je jouw profiel optimaal inricht, hoe je de juiste content maakt en hoe je de meeste volgens krijgt. Wil je graag op Social Media verschijnen met je bedrijf, maar heb je geen inspiratie? Schakel dan iemand in. Niets is minder aantrekkelijk dan een bedrijf dat al weken (zo niet maanden) niks gepubliceerd heeft.

Anti-voornemen 3: Work, work, work, work, work
Werken is goed, hard werken is beter en slim werken is het beste! Om een of andere reden vinden mensen het nog steeds heel interessant om op te scheppen over hun werkdrive door te praten in overuren. “Ik werk kei hard. 60 uur in de week. Moet ook wel, als je een eigen zaak hebt.” Onzin! Natuurlijk is het belangrijk dat je voldoende uren in je zaak steekt. Dat je gedreven bent. Dat je je elke dag 100% inzet. Maar het draait vooral om slim werken. Deel je tijd goed in, maak een degelijke planning, geef zaken waar je geen verstand van hebt uit handen, maak toekomstplannen en werk daar stap voor stap naartoe. Zorg voor voldoende ontspanning, ga naar buiten, sport, eet gezond, spreek af met mensen. Werken draait al lang niet meer om de kwantiteit (aantal uren), maar om de kwaliteit (eindresultaat).


Meer (ondernemers)tips? Communicatietrends ontdekken? En elke week een scherpe blik op actuele (communicatie)zaken in je inbox? Geef je dan via www.moorcommunicatie.nl op voor Moor Breekt de Week! Toe aan nog meer inspiratie? Boek dan een inspiratiesessie bij Moor Communicatie en laat je verrassen!

-->