Een zorgorganisatie profileren kan soms best lastig zijn! Want het delen van persoonlijke ervaringen, daar zit niet iedereen op te wachten. Wat kun je wel en wat niet delen op social media?

Een persoonlijk verhaal van een patiënt, een nare of juist positieve ervaring met een cliënt: het zijn verhalen die je niet makkelijk op sociale media als Facebook, Twitter of LinkedIn zet. Het schendt de privacy van de persoon in kwestie. Wat kun je wel doen?

  • Anonimiseer je ‘cases’. Gebruik nooit namen van patiënten of cliënten.
  • Gebruik verschillende ervaringsverhalen door elkaar, zodat het verhaal niet te herleiden is naar één persoon. Kies bijvoorbeeld de thuissituatie van persoon A, met een gebeurtenis van persoon B op de locatie van persoon C.
  • Richt je op jouw eigen visie en werkwijze: vertel hoe jij te werk gaat en waarom.
  • Deel welke personen uit het werkveld je inspirerend vindt.
  • Schijn jouw licht op ontwikkelingen in jouw werkveld.
  • Geef lees- en kijktips aan jouw volgers. Bespreek welke boeken jij interessant vindt en welke programma’s of documentaires jouw volgers niet mogen missen.
  • Stel een vraag aan je volgers: wat vinden jullie van x? Wat zouden jullie doen in situatie y?
  • Tip van collega ondernemer Erna van Poppel (van ‘Hart voor jouw zaak’): doe aan newsjacking! Houd het nieuws goed in de gaten en speel in op actualiteiten. Zoek een interessant haakje!

Wil je ontdekken wat bij jouw organisatie past? Ik help je graag!

 

Neem contact op met Moor!
-->