Volgende week is het weer Valentijnsdag. Dé dag voor rode rozen, kleffe cadeautjes, een diner-voor-twee en kaartjes met de meest afgezaagde teksten. Voor de commercie natuurlijk een mooie dag. Want wie wil er nu op deze dag met lege handen staan? Persoonlijk vind ik het onzin hoor, zo’n dag. Vergelijk het maar met je bedrijfscommunicatie: één dag per jaar aandacht aan je klant, bedrijf of product besteden heeft geen zin. Ook al is die dag nog zo luxe, uitgebreid en voorzien van alle gemakken/aandacht/cadeaus. Echte liefde voor je klant toon je veel vaker. Op onverwachte momenten of met onverwachte, attente acties. Of juist door ze wekelijks te voorzien in hun informatiebehoefte (bijvoorbeeld met een sprankelende nieuwsbrief). Hoe blijf jij in contact met je klant? En hoe toon jij liefde voor je eigen bedrijf? 

Liefde tonen voor je bedrijf
‘Je kunt niet van een ander houden als je niet van jezelf houdt’. Beetje klef en cliché, maar ach, het is wel waar. Investeer in jezelf en in jouw bedrijf. Ga op onderzoek uit! Ontdek waar jij als bedrijf voor wilt staan, wie jouw ideale klant is en wat jij voor een ander wilt en kunt betekenen. Straal dit vervolgens uit: op je website, in je brochure, op je visitekaartje en natuurlijk als persoon. Wees trots op je bedrijf, op je prestaties en op jezelf. Deel je ervaringen met klanten en geïnteresseerden op Social Media of bijvoorbeeld in je nieuwsbrief. Laat zien waar jij als bedrijf en persoon voor staat!

Liefde tonen voor je klant
Beperk je niet tot die ene dag in je het jaar (Valentijnsdag of bijvoorbeeld Oud & Nieuw), maar ga een actieve relatie aan met je klant. Informeer en inspireer je klant. Luister naar zijn of haar wensen, ideeën en natuurlijk ook verbeterpunten. Ga hier actief mee aan de slag. Is (bedrijfs)communicatie niet je sterkste kant? Dan schieten dit soort dingen er vaak bij in. Wat helpt? Plannen, plannen, plannen. Maak een contentkalender waarop je per maand aangeeft welke dagen je met jouw klant wil communiceren. Dit kan wekelijks zijn (bijvoorbeeld met een blog), maandelijks (bijvoorbeeld een nieuwsbrief), dagelijks (via Facebook, Twitter, Instagram of LinkedIn) of juist toegespitst op een speciale dag (Dag van de secretaresse, Kerst, Dag van de zorg, foute truiendag). Deze planning vormt een goede stok achter de deur. Maak vervolgens maandelijks of wekelijks ruimte in je agenda om aan de items op je contentkalender te werken.

Benieuwd of dit voor jou of jouw bedrijf werkt? Moor Communicatie helpt je op weg! Tijdens een interactieve en inspirerende brainstormsessie kijken we welke manier van communiceren bij jou past! Samen onderzoeken we het beste kanaal en de beste wijze om het contact met jouw klant optimaal te houden. Interesse? Stuur een mail naar info@moorcommunicatie.nl 


Moor Breekt de Week is de wekelijkse blog van Moor Communicatie. Geen enkele blog missen? Geef je op via de website!

-->