De website? Die was al jaren hetzelfde. En elke week ging er braaf een nieuwsbrief uit. De brochures lagen netjes bij de ingang van de praktijk. Communicatie met cliënten? Dat verliep per brief. Waarom zou je iets veranderen als het al jaren hetzelfde gaat?

Albert Einstein zei niet voor niets: “Als je doet wat je altijd al deed, krijg je wat je altijd al kreeg.” Acedia, één van de zeven zonden, staat voor gemakzucht.

Lui
Vaak kiezen organisaties bij de start van hun onderneming, stichting of instelling voor een communicatiestrategie: “We maken een website, ontwikkelen een flyer en starten met berichten op enkele social media kanalen.” De tijd vliegt voorbij en voor je het weet zit je jaren later nog steeds met hetzelfde materiaal, dezelfde website en dezelfde (verouderde) profielen op Social Media. Je wordt lui…

Een ongekende kracht
Zonde, want via communicatieuitingen kun jij jouw doelgroep informeren, instrueren, inspireren en overtuigen. Je kunt het ‘merk’ van jouw organisatie versterken, bewustzijn of draagvlak creëren. Je ontdekt welke vragen er bij jouw doelgroep leven, kunt onenigheid wegnemen en kennis delen. Er is zó veel mogelijk. Daarom is het ontzettend jammer (en in mijn ogen ook onbegrijpelijk) dat maar zo weinig organisaties oog hebben voor de kracht van communicatie.

Ga mee op avontuur
Durft jouw organisatie de uitdaging aan te gaan? Durven jullie voorbij de huidige communicatiemiddelen te kijken? En zijn jullie er klaar voor om te ontdekken wat sterke doel- en doelgroepgerichte communicatie voor jullie organisatie kan betekenen? Neem dan contact met mij op en we gaan samen het avontuur aan!

Deze blogreeks draait om de zeven zonden en hun relatie tot communicatie in de wondere wereld van zorg & welzijn.

Vorige week: Ira (woede – toorn – wraak – gramschap)
Volgende week:  Een nieuwe reeks!
Geen blog meer missen? Meld je aan via https://www.moorcommunicatie.nl/blog/

Over Moor Communicatie:
Maartje Bertens (Moor) helpt organisaties in zorg & welzijn met hun communicatievraagstukken. Hoe bereik ik mijn doelgroep? Welk communicatiemiddel zet ik in? Hoe maak ik mijn communicatieuitingen begrijpelijk, toegankelijk en aantrekkelijk?

Heb jij een communicatievraagstuk? Of kan jouw zorg- of welzijnsorganisatie wel wat communicatiehulp gebruiken? Neem contact op, Moor helpt je graag!

-->