Meer over Maartje

Mijn liefde voor communicatie loopt als rode draad door mijn hele leven. Een keuze voor de studie Communicatie- & Informatiewetenschappen aan de Universiteit van Tilburg lag dan ook voor de hand.

Daarna had ik verschillende banen. Maar ik kon er mijn draai niet vinden: ik zag kansen in de organisaties waar ik werkte, wilde zaken groter en breder aanpakken en dacht verder dan alleen ‘het vullen van de nieuwsbrief’.

En juist dát was niet de bedoeling. Telkens werd ik teruggestuurd naar mijn afgebakende ‘communicatiehok’. Na een maand of drie begon het altijd weer te kriebelen. Dus gaf ik mijn vaste baan op en maakte in 2013 definitief de stap naar het ondernemerschap. En dat beviel goéd. 

Als ondernemer mocht ik onderzoeken, diep in een onderwerp duiken, werken met mensen, aan allerlei verschillende vakgebieden en interesses snuffelen, adviseren en inspireren. Ook de korte sprintjes bevielen me: een tijdje samen met een klant optrekken, iets neerzetten en weer verder.

In de loop van de tijd ontwikkelde ik me van tekstschrijver naar communicatieadviseur. En vervolgens van adviseur naar strateeg. Een rol die mij past als een jas: samen doelen bepalen, een mooie route uitstippelen, handvaten geven en tips bieden. Niet alleen op communicatie- maar ook op ondernemersvlak. 

Mijn aanpak is vlot, creatief en met gevoel voor humor. Geen interessant gedoe of snelle praatjes ‘naar de 10k per maand’. Maar nuchter, helder en passend advies inclusief Brabantse gezelligheid.

Zin om samen in jouw communicatie te duiken en het beste in jezelf en jouw onderneming naar boven te halen? Boek een 1-op-1 strategiesessie of neem deel aan mijn groepsprogramma.   

Creatieve groet,


 Maartje Bertens (bijnaam Moor)

Waarom de naam MOOR Communicatie?

‘Moor, hoe staan we ervoor?’ Het is iets wat mijn vader me regelmatig vraagt. Mijn bijnaam is namelijk Moor. En die bijnaam gebruik ik graag! Kort, krachtig en blijft goed hangen. Daarnaast heb je natuurlijk de associatie met het Engelse ‘more’. Niet gek dus, dat de naam ‘Moor Communicatie’ direct bij me op kwam toen ik in 2013 bij de KvK binnenstapte.